diumenge, 12 de gener de 2014

Coneixements previs sobre TIC

En aquesta entrada faré una xicoteta exposició que versarà sobre els meus coneixements de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). Evidentment, no cal explicar que estem parlant principalment de l'ús de l'ordinador i la xarxa digital a l'àmbit didàctic, encara que també podrien considerar-se com TIC recursos como la fotografia digital (retocada o no), projectors, "tablets" digitals, aplicacions per a telèfons i televisors intel·ligents i, en general, qualsevol peça de "hardware" o "software" que hi haja al mercat o puga aparèixer al futur i siga alhora susceptible de ser utilitzada amb un ús didàctic.
Com a professor de matemàtiques, el recurs TIC principal que he utilitzat ha sigut la recerca on-line de material didàctic i exercicis, a més de l'ús de diversos editors de text com ara l'OpenOffice per a donar un aspecte més professional als examens. A més a més, he utilitzat el projector a l'aula per a recolzar les meues explicacions amb "power points" i en les contades ocasions en que he treballat amb xiquets i xiquetes de primària, he utilitzat jocs didàctics online. Però principalment, el TIC més important que he utilitzat a l'hora de donar classe ha sigut els serveis de missatgeria, ja siga mitjançant el correu electrònic, whatsapp o facebook. El contacte amb l'alumnat és fonamental a l'hora de oferir un servei educatiu de qualitat, i a més a més permet mantindre la proximitat amb l'alumnat que tan necessària resulta en totes les etapes de l'ensenyament.
Sóc conscient del fet que aquesta informació es com a mínim incompleta, però m'he limitat fins ara a anomenar els recursos que he literalment utilitzat al passat. Conec la existència de gran quantitat de aplicacions per a "smartphones" i tauletes digitals relacionades amb la matèria, però fins ara no he pogut experimentar personalment amb les mateixes.

Enllaços que he utilitzat freqüentment:

Google https://www.google.es/: una font excel·lent d'exercicis. La gran quantitat de pàgines i recursos per a les matemàtiques, sumada a la àmplia varietat de nivells educatius amb docència de matemàtiques requereix l'ús d'un bon buscador, encara que de vegades és necessari fer recerques avançades per a poder trobar material interessant.
Wikipedia: http://ca.wikipedia.org/wiki/Portada : sempre recomane als alumnes llegir biografies i articles d'història per a poder donar context als conceptes matemàtics. El context històric es fonamental.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada